środa, 24 sierpnia 2011

CUkinia/CD

W poprzednim poście wspomniałam o placuszkach z cukinią. Proste i pyszne, a jeśli chodzi o dodatki, stwarzają duże pole do popisu. Zazwyczaj biorę jedna lub dwie cukinie, ścieram na tarce, odstawiam do odsączenia z nadmiaru soku. Jeśli mam pod ręką - dodaję ze dwa starte ziemniaki. Do tego - w zależności od ilości cukinii - mąka [2 łyżki na przykład], jajko, sól i pieprz. I smażymy. Pisałam też o dodatkach mięsnych - oczywiście wedle uznania. Fajnym dodatkiem są też na przykład ziarna słonecznika lub dyni [w fazie mieszania składników bien sur], smakują nieźle, próbowałam!

Cukinia - smażona lub też grillowana - świetnie smakuje w postaci roladek z przeróżnym "wkładem" typu suszone pomidory, ser gorgonzola/kozi/owczy/mozarella czy pieczona papryka..

Przetestowałam również swego czasu przepyszną zupę cukiniową z fetą, znalezioną - o ile pamięć mnie nie myli - w jednej z książek Olgi Smile.

Do przygotowania będą nam potrzebne:
* kilka cukinii
* 1.5 l wywaru/wody/rosołu
* kilka ząbków czosnku
* kilka cebul
* śmietana
* masło
* feta
* szczypiorek

Zeszklić na maśle skrojoną cebulę i cukinię, zalać wywarem, ząbki czosnku [można je potem wyłowić albo też dodać zmiażdżony czosnek na końcu, dla smaku], podgotować. Następnie zmiksować [niekoniecznie, ja po prostu "przydusiłam" kawałki cukinii na drobniejsze], zabielić śmietaną [też niekoniecznie]. Teraz możemy rozlać zupę do talerzy oraz dodać fetę i drobno pokrojony szczypiorek. I zasiąść do stołu.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz